Bildbyrådöden.

Nu har jag inte bidragit med en enda bild, till någon av de bildbyråer jag är ansluten till, på över ett år. Ändå trillar det in ett par tusen i månaden på bildbyråkontot. Om det fortsätter så i tio år till så kan det komma att bli försvarbart att ha lagt så många timmar på fotografering, redigering, sökord mm som jag gjort. Med andra ord, när jag slutat jobba med det börjar det till sist ge något :-).
Senast sålda bild, som gav mig nästan en tusenlapp, är den här bredvid. Fråga mig inte varför just den sålde i relativt hög upplösning. Jag har ingen aning. Men det säger väl något om att det kanske är ganska bra med bilder som kan tolkas nästan på vilket sätt som helst och därmed illustrera nästan vad som helst. Vagheten kan ibland vara styrkan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.