Att göra idag. Eller - typisk dag för frilansfotografen.

  1. Plocka fram och testa den mobila studion för morgondagens personalporträttplåtning. Ladda batterier och se till att allt funkar med kommunikationen. Jag använder pocket wizards i "första ledet" mellan kameran och huvudljuset. Sedan slavar bakgrundsblixtarna. Inte helt pålitligt och om jag hade sådana här jobb oftare så skulle jag byta till ett annat system. Men som tidigare nämnt är porträtt något jag bara gör undantagsvis för befintliga kunder på något annat område.

  2. Ett kort utbildningsjobb, hjälp med ljus och kamerainställningar hos ett företag som själva fotograferar sina produkter. Jag har varit hos dem förut och hjälpt dem bygga studio i ett hörn. Nu har de flyttat den och får inte till bilderna. Avsätter en timme för det.

  3. En lägenhet som ska plåtas för försäljning.

  4. Kundmöte.

  5. Redigering och leverans.

  6. Ordna med årets utställningsbild för CFF:s årliga medlemsutställning. Den ska jag lämna in på måndag hade jag tänkt.

  7. Fylla i dagens fakturaunderlag inför fakturering som jag gör den sista varje månad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.