Ändringar.

Det visar mig att min nye kund är lite för bra. Jag måste hitta en balans för att dels hålla servicenivån uppe och dels få lite tid att sova också. Det låter hysteriskt men när man gör tre jobb på en dag och dessa sedan ska redigeras och leveransförberedas på eftermiddag/kväll så blir det lätt att man sitter till två på natten. Så jag måste hitta på något. Tyvärr lutar det åt att jag måste dra ner på, eller helt ta en paus med två andra kunder. Som det är nu har jag tre uppsättningar presets i både kamerorna och redigeringsprogrammen + tre helt skilda sätt att arbeta på plats för att få det resultat kunderna vill ha. Ohållbart. Det blir sammanblandningar och jag kan inte finslipa någon metod för att bli bättre/effektivare. Funderar, men känner att jag måste bestämma mig nu snabbt.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.