Växjö-Älmhult-Hässleholm-Yngsjö.

Yngsjö befinner jag mig i och vet inte varför jag ville övernatta just här. Troligen någon spänning som dröjer kvar efter allt skrivet och alla filmer om Yngsjömordet. Och den sista avrättningen i Sverige.
Men själv väljer jag att tänka att jag ville slippa stadshotellen ett tag. Kastanjelundens hotell, som jag bor på, ligger bra till för att gå upp till första platsen på min hotell-lista för denna 6-månaders resa.



Om man går en promenad på ca. 1000m. så kommer man ner till Hanöbukten. Jag är grymt imponerad av denna plats. Det finns verkligen allt i Sverige. Sandstränderna här i Skåne består av en timglassand jag inte sett någon annanstans i världen. Det blir varmt både i vattnet och i luften så det räcker.. En bild ovan. I morgon ska jag försöka vara mer yrkesmässig och lägga upp några bilder från jobben.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.