Nere på halvtid nu.

Vilket är ca 6 tim dag :-) Rena semestern. Nu är det mörkt både morgon och kväll och eftersom åtminstoen 75% av mina uppdrag görs i naturligt ljus, dagsljus, så har jag bara två fototider/dag under december och januari. Kl 10 och kl 12. Redan kl 13 börjar det bli för dåligt ljus. Jag vet att många andra som jobbar som jag kör på med både tidigare och senare tider och tycker det är bra kundservice. Men jag tycker det är dålig service eftersom vi alla vet att bildkvaliteten är beroende av ljuset. Vill man inte leverera sämre bilder till kunderna så måste man acceptera solens upp- och nedgångstider. Nedan lite knåp i denna vecka. Halvfärdiga personalporträtt (beskärning o ljus rätt men de har fortfarande gulsot pga konferensrumsstudio (fotografer som läser detta vet vad jag menar)).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.