Skolbänken.

Frågan om video som jag ständigt slår ifrån mig. Jag tycker egentligen inte att man ska "fuska" inom områden man inte behärskar. Därför har jag ända tills i somras lyckats ducka för videofrågan. Men då, i somras, frågade en gammal "favoritkund" om jag inte kunde åka ner till Småland och videofilma några arbetsmoment vid anläggningen av en bandyrink. Jag gjorde det med användbart resultat med en Nikon D750 och ett bra stativ, utan att kunna mycket.
Bara en vecka senare ringer en annan kund och frågar om jag kan videofilma en intervju i Düsseldorf. Ja, säger jag förstås (i vetskapen om att min son, som går i filmskola kommer att hjälpa mig ur knipan). Det blev inget av med det jobbet tyvärr men det hade varit kul att kunna säga ja i vetskap om att jag fixar det själv lika enkelt som jag fixar stillbildsjobb.
Nu har frågan kommit upp igen och i fler än ett sammanhang dessutom och jag känner att jag måste ta tag i detta. Allt fler kunder räknar med att man kan filma också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.