En annan aspekt av ensamarbete.

Jag har tillgång till två bilar. Firmabilen och den privata. Nu är bägge ur spel. Den ena ska in för växellådsbyte i morgon och den andra valde att sluta fungera i går e.m. Det är något med elsystemet så den tror att den blir stulen när jag försöker starta och stänger därför ner allt. Jättekul... Och verkstaden säger att jag får beställa en tid för felsökning men att deras tekniker för den modellen jag har ska gå på semester...
Så då blir det att ringa uppdragsgivare och förklara läget. Försöka stuva om. I värsta fall ta en hyrbil (om det inte betyder att jag går back). Detta är en nackdel (den enda :-) med att vara sin egen i egen firma. Jobbar inte jag så blir det inga pengar. Punkt. Att sjukskriva sig kan man kanske börja fundera på om man ligger i gipsvagga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.