Sex dagar och sju hus senare.

Nu kanske det blir tjatigt men tanken med denna blogg är ju att visa vad jag gör på dagarna, samt att prata lite allmänt om bilder och särskilt om foto. Så, såhär har veckans jobb sett ut hittils.

Idag ska jag iaf göra en del annat. Bl.a. ta in och fotografera en ormbunksplanta i parallell projektion. Den ska i slutänden, efter mycket handpåläggning, användas som "image-map" till en 3D-modell.

Jag ska också bygga en tillfällig studio i helgen för fotografering av några porträtt, något jag annars nästan aldrig sysslar med. Det studioarbete jag gör är produktfotografering och när jag har sådana uppdrag brukar jag "spara ihop" och bygga upp produktstudio hörnan en gång i veckan eller var 14:e dag om det inte är så mycket.

Sommarens knäckfråga har gällt just detta. Antingen skaffa en lokal och satsa mer på produkter eller en firmabil och satsa mer på att bli ambulerande med inriktning på industrin (som jag känner väl efter många år som anställd fotograf). Nu är det avgjort. På gatan står en liten Renault Kangoo transportbil som kan svälja allt jag kan tänkas behöva för "on location" foto. Känner att det var rätt val då en viktig del av livet för mig är att inte vara på samma plats varje dag. Jag är helt enkelt duktigare på att vara rörlig än stationär... Dessutom höll det inte i längden att åka omkring i familjevolvon som oftast behövs till annat och dessutom är för stor och dyr i drift.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.