Villor, radhus och lägenheter.

Veckan som gick blev det bara fastighetsfotografering. Sammantaget 16 utryckningar från Storvreta/Uppsala i norr till Ekerö i söder. Plus ett antal mer eller mindre förvirrade körningar kors och tvärs i öst-västlig riktning ung. mellan Bålsta/Bro i väst och Spånga i öst. Mitt i veckan insåg jag att detta inte längre håller och gjorde en snabb investering i en bil-GPS. En enorm lättnad faktiskt. Jag vet ju alltid i stort sett hur jag ska köra men har gps:en att koppla in när jag är nära målet men inte riktigt hittar. Den har redan sparat mycket stress och jobb med kartor och utskrifter från google maps. Dock har den samma "fel" som google maps, nämligen att den ju inte kan ta hänsyn till de olika trafiksituationer som råder vid olika tider på dygnet. T.ex. kan det ju ta vad som helst mellan 15 minuter och över en timme att köra från Hässelby till Sollentuna beroende på vilken tid det är och hur det ser ut i Hjulstakorset o.s.v. med flera sådana platser.
Ett par exempel från jobben (det minsta längst i norr och det största längst i söder):

I morgon blir det tre fastigheter på morgonen/förmiddagen och sedan iväg till Örebro för att hänga utställningen i Wadköping. Något stressigt alltså, sent hem skulle jag tro. Sedan tidigt upp på tisdag för att beta av vad som i nuläget ser ut att bli fem fastigheter under dagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.