D850 ny daglig följeslagare.

Och kommer nog att användas mer än något annat kamerahus jag haft. Anledningen är att den har allt. Kan användas till alla de typer av jobb jag gör. Hela önskelistan i ett kamerahus helt enkelt. Dynamikomfånget (som är det första jag tittar på för en jobbkamera) är helt enastående. Man klarar det mesta på en exponering. Tre olika råformat! När jag började använda den och lekte lite med formaten glömde jag att "ratta upp" och åkte och gjorde ett jobb med minsta formatet inställt.. Nervöst när jag skulle redigera och insåg misstaget. Men efter ett par bilder förstod jag att det inte alls var något misstag. Minsta storleken räcker mer än väl för magasinkvalitets tryck i A4!
Fortsättning följer.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.