Intressant för fotografer.

Jag har ju funderat på M4:3 som ersättare för stora tunga prylar för vissa jobb. Testade på en konsert här om natten. Belysning på samma sätt som alltid på den sortens arrangemang. ISO3200 på en M4:3 kamera. Trodde det skulle bli skit. Och det beror förstås på vad man menar med skit men resultatet är faktiskt inte sämre än då jag använt D800E och gluggar i storlek bättre anpassade till dåligt ljus. Mao en utrustning som är rätt tung och otymplig men egentligen inte ger något bättre bildresultat i sådana här situationer. Det är klart, man kan ratta upp ISO ännu högre på en fullformatare men som jag ser det fick jag fullt användbara filer direkt ur kameran denna natt. Det har jag aldrig fått förr i den här situationen... Bilden nedan är helt orörd, direkt från kameran, det enda jag gjort är dragit ner den 50% för att bättre platsa här i bloggen. Men om någon vill ha originalet så säg bara till. Vad betyder nu detta? Jo att tekniken duger för mig. Jag kommer att så sakta smyga över till M4:3 för en del jobb :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.