Anbudsskrivning, kundkontakter...

Hittills bara kontor denna vecka. Enda ljuspunkten är att jag håller på att testa en Nikon A kompakt. Så långt är den över förväntan. Det blir "testpromenader" på kvällarna.
Annars har en och en halv dag gått åt till ett anbud. Numer ska man ju ha miljöstrategi och kvalitetssystem också. Undrar hur många fotografer som har det? A-certifieringen gäller förstås som kvalitetssystem men de flesta har ju inte den heller. Dessutom blir det mer och mer vanligt att man förväntas ha en heltids projektledare o.s.v. Upphandlingarna verkar vara mer riktade mot större företag nu än för några år sedan. Men ja-ja, jag vet. Det är frivilligt att delta.
På söndag ska jag plåta en äppelfabrik iaf och sedan är veckan som kommer fullbokad. Och veckan efter också. Så jag ska inte klaga. Ett jobb jag hoppas mycket på till hösten, hör ihop med bilden. Fast jag säger inte vad det är förrän jag vet om det blir av. Har lämnat en väldigt fördelaktig (för kunden) offert i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.