Tidig morgon.

Började tidigare än vanligt i morse. Första plåtningen en lägenhet i Bålsta kl. 08.00. Perfekt för mig men kunderna brukar inte vilja vara så pass tidiga. Börjar alltid själv vid halvsju-sju fast då med adminsitration, sälj o.s.v. Någon utryckning brukar det inte bli förrän vid tiotiden. Men idag alltså tidigare än vanligt. Vilket ledde till att bilder från två jobb redan kommit från retuschen. Jag lägger in ett par exempel här.
OBS att jag låtit fönstren bränna ut på källarbilden längst ner. Provade olika varianter utan att få någon känsla för hur det är i det rummet. Till sist struntade jag i fönstren och exponerade efter ljuset mitt i rummet, eller avsaknaden av det, och då blev det bra! Ibland får man bryta mot reglerna för att få det rätt. Huset i övrigt svårt att få till. Ett dödsbo. Övergivet. Sådant känns direkt då man kliver in.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.