Fastighetsfotografering.

Ung. hälften av min fotograferingstid har varit fastighetsplåtningar de senaste månaderna. Resten är fördelat på reportage/feature och bildbyrå. Inga produkter på länge. Fastighetsfotograferingen i sin tur är delad i två delar. Den ena är jobb från en slags förmedling jag är ansluten till, som bara jobbar med mäklare som vill ha annonsbilder. Den andra är direktkunder i form av fastighetsförvaltare, industriföretag och arkitektkontor. Vanan att ljussätta och fotografera lokaler, lägenheter och hus märker jag leder till att jag börjat göra det på rutin. Lite slarvigt ibland. I dag har jag bestämt att det ska bli nystart på detta område! Jag ska hitta nya vinklar och försöka använda ljuset på andra sätt än jag brukar. Annars blir det tråkigt! Rutin är alltid tråkigt och det märks i bilderna. Nu har ingen klagat men jag märker det själv. Det blir löpande band vilket inte alls är bra när man jobbar med bilder. Man är aldrig bättre än sitt senaste uppdrag...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.