Kontoret, onsdag morgon.

En etta i Huddinge. En återvinningsstation. Hästar i snöstorm.
Veckans bildproduktion och hantering så långt. Två beställningar och två bildbyråbilder.
Nikon D800 lanserades igår. Jag har lite svårt att förstå Nikons schema nu. 36 Mp i ett D700 hus. Sämre serietegningshastighet och mer brus på höga ISO. Pluttigt batteri med för kort arbetstid för att kännas professionellt. Åtminstone är detta vad som sägs så långt. Dessutom högre upplösning än D3x som kostar mer än dubbelt så mycket. Svårt att se själva meningen förutom att de vill sätta stopp för Canon 5D mkII:s dominans i segmentet.
Hur som helst, jag kommer förstås att skaffa mig en. Funderar på att sätta mig bättre in i DSLR video och då behöver jag något vasst som ger professionellt resultat. Annars funkar det ju inte om man ska försöka tjäna pengar på det. Troligen kommer jag då att sälja den D7000 jag nu har i väskan som andra hus och därmed helt lämna DX/APS-C världen. D3x kommer nog att fortsätta vara mitt primära arbetsredskap. Den kameran känner man sig trygg med. Tål vad som helst. Funkar alltid. Batteriet tar aldrig slut (reservbatteriet ligger orört).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.