En vecka har gått.

Jag har flyttat in i ny(a) lokal(er), kontorshotell med en del gemensamma utrymmen. Det mesta funkar men en del återstår att göra. I går första uppdraget sedan flytten. Ericsson håller på med två internutbildningar de behöver bilder till. En om ergonomi och en om arbetsplatsolyckor. De har precis lanserat sin nya grafiska profil också med tillhörande Photo Guidelines. Jag har läst igenom flera gånger och tror jag vet hur de tänker nu. Den lustiga situationen igår var att jag på förmiddagen skulle kompletteringsfotografera till ett gammalt projekt som gjordes när den gamla grafiska profilen gällde och sedan på eftermiddagen göra ett liknande jobb fast då utifrån dessa nya Photo Guidelines. Lite kortslutning i hjärnan blev det faktiskt då jag skulle vara en fotograf på förmiddagen och en annan på eftermiddagen... Fast roligt! En utmaning. Att visa att man kan tolka någon annans visioner om hur det ska se ut (hoppas jag iaf. har inte fått några kommentarer ännu). Nedan några bilder i den nya stilen. Belastningsskador och olyckor.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.