Veckan har börjat!

Första dagen denna vecka industrijobb. Två kunder jag är väldigt mån om. Skriver inte vilka de är eller vad bilderna ska användas till utan det får ni gissa.
Under dagen en fotografering i en industrilokal med lysrör i taket och fönster som inte kunde täckas över. Motivet - blanka ytor, olika typer av metall. Precis vad jag vill göra. Det finns inget jag uppskattar mer som fotograf än just den formen av problemlösning. Hur ska ljuset arrangeras för att det ska funka? Vad kan jag göra med befintligt material? Ingen studio eller assistent. Bara det som finns på plats, det jag har i bilen och en förväntan på att bilderna ska se ut som om de tagits i studio. Där finns en utmaning som tvingar en att hitta på nya lösningar och DÅ blir det kul igen. Det finns lägen då amerikanska arméficklampor, silvertejp och en rulle foliepapper är mer värdefullt att ha än de bästa studioblixtarna...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.