Hemma vid skärmen.

Hemjobb idag. En hel del som släpar efter, bokföringen t.ex. Sommaren har slagit oss i huvudet med en rivstart jag inte kan komma ihåg att jag varit med om tidigare. Varje morgon 06.30 slår jag på datorn och denna morgon visar termometern på skuggsidan av huset på +20º.
I vanlig ordning kollar jag posten och lägger upp en plan för dagen (om posten gör att den plan jag hade dagen innan måste ändras). Sedan är det bara att tuffa på. 8-16 timmar beroende på hur mycket som finns att göra.
Kvällarna nu - långa promenader i ett underligt ljus (se bilden). Magnolia, ginst och de andra vårtecknen kom och försvann på ett par dagar och nu är det plötsligt högsommar. Jag känner mig lurad och vet inte riktigt var jag ska vända mig med mina klagomål. Jag som hade tänkt följa den långsamt landande våren när den kom.

Kommentarer

  1. Kom till Östersund, till exempel.
    Max plus sex grader och snålblåst har gjort att häggen blommat i tre veckor i stället för tre dagar...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.