Bildbyråerna igen.

En bild (nedan) såld hittills på Alamy denna månad. + en på AGE. Vet inte resultatet på Matton förrän i nästa vecka. Intressant att titta på Alamys nya statistik kurva. Ser att jag hade "all time high" 2010? Försöker komma på vad det kan a varit jag gjorde då? Och kom på det! Jag jobbade verkligen med detta. Fotograferade, laddade upp bilder, skrev sökord. En bildbyrå jag tidigare varit med i lade ner verksamheten och jag satt plötsligt med flera tusen bilder till. Bara att lägga upp på Alamy!

Både före och efter detta år är det rätt jämndåligt. Om jag vågade skulle jag försöka mig på att upprepa 2010. Men uppdragsfoto kommer alltid att gå före då man ju aldrig kan veta om en byråbild kommer att sälja eller ej :-( Tyvärr!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.