Måndag morgon.

Första jobbet inställt. Skulle varit en företags/personalfotografering men det blev inget. Ingen förklaring heller, så jag hoppas de återkommer.
Nästa blir en lägenhet i ett nytt område. Halvt byggarbetsplats. Får se hur det kommer att gå.
I fredags kväll gjorde jag även en sen plåtning, "skymningsbilder" på en bostad och ett hus i innerstaden. Ovan med sådant tog det ett tag innan jag fattade hur jag skulle få bästa resultatet. Man ska inte vara för sent ute när man gör sådant. Vänta in skymningen och börja fotografera innan det blå kommer. Annars blir det lätt monokromt eller bara gult och blått. Bäst är när inomhus- och utomhusljus är ung. lika starkt.
Och i övrigt rekommenderar jag Stefan Tells blogg Frilanslivet :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.