Ytterligare en vecka i fastighetsbranschen.

Och 12 objekt till fotograferade och levererade. Skönt att slippa all marknadsföring och i stället ha fullt upp med att "hålla ifrån sig". Orkar inte lägga upp flera sådan bilder nu. Den som läser denna blogg borde veta nu hur mina bilder inom det området ser ut. Det finns så det räcker av dem här om man klickar på Fastighetsfotografering här till höger. Så i stället över till "hobbykameran" Nikon 1 system.




Fortsätter mina kommentarer om Nikon 1 med denna: En till likhet med film/småbild. Man måste framkalla bilderna! Jag har ju knappt tid att använda denna lilla kamera pga fotografering på dagarna och redigering på kvällarna, men igår tog jag mig iaf tid att hjälpa min dotter på hoppbanan.
Tog några bildserier med 20 bild/sek. i NEF och JPEG. Sedan när jag öppnade i Bridge och grundkorrigerade NEF-filerna - vilken skillnad! Häst och ryttarinna i direkt skarpt motljus, inga problem. Täckning överallt. Det blev faktiskt en överraskning att dynamikomfånget var så stort som det faktiskt är. JPEG filerna var mycket sämre. Så ännu en likhet med film upptäckt. Man får tänka i de banorna, alltså att bilderna ska framkallas efter fotograferingen. Vilket för mig är ytterligare en inspirationskälla.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.