Godbaj Google...

Jag har nu klivit av projektet Google Företagsfoton - Google Business View - Photographers Trusted o.s.v. allt vad det nu hetat dessa fyra år som projektet rullat i Sverige. I början var det väldigt roligt eftersom jag jobbat med VR-foto och virtuella rundturer ungefär så länge som den tekniken har existerat. Alltså lätt att passera genom Googles kurs och köra igång verksamheten. Rätt så många kunder också de första två åren. Flera museer och andra större kunder gjorde att jag under en period faktiskt levde på detta.
MEN, det har aldrig varit friktionsfritt. De ansvariga projektledarna, som sitter i Bulgarien någonstans, har bytts ut regelbundet. Ett tag var det en ny varannan månad. Och de har s.a.s. varit av skiftande kvalitet om man ska uttrycka sig diplomatiskt.
Skönt att lämna denna soppa nu i alla fall. Jag fortsätter förstås att producera virtuella rundturer om någon är intresserad, men nu endast i egen regi för användning på kundens hemsida. Skönt också eftersom Google rundturerna inte riktigt håller måttet i bildkvaliteten enl. min åsikt. Nu bestämmer jag själv hur det ska se ut och kommer i framtiden att koncentrera mig på hög kvalitet för de kunder som är intresserade!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.