Ny skrapa(?)

Jag åker regelbundet förbi Kista. Handlar och äter i gallerian ibland. Men den nya skrapan, Kista torn, har jag faktiskt missat! Den har byggts rekordsnabbt och jag har helt enkelt inte varit där sedan den började skjuta i höjden. 36 våningar hög. Idag hade jag ett uppdrag i byggnaden, fotografera den första lägenheten. Halvfärdig som byggnaden är så fick vi ikläda oss bygghjälmar och reflexvästar. Sedan åka upp i en darrig hiss med särskild ledsagare som kollade att man inte gick åt fel håll. Fotograferingen gick åt pipsvängen då det visade sig att den lägenhet jag skulle fotografera inte var klar ännu. Kunde ta några utsikter + några få vinklar i en delvis färdigställd demolägenhet några våningar längre ner... Kul i alla fall att få komma in i bygget innan det är klart!








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.