En vecka av möten och halva affärer...

Det enda eg. uppdraget denna vecka var att hjälpa en arkitektbyrå med några skissförslag. Annars har det varit möten, telefonsamtal och mail. Fick just hem en ny "VR-pole" från Nodal Ninja för hög höjds panoramafoto. Ska bli skönt. Jag har använt vanliga fotomaster förut men denna har vattenpass och snäpplås för rätt överlappning och är av samma material som mitt eviga Gitzo stativ. Det blir tester i helgen.
En annan intressant sak också. Det är ju inte första gången jag beställer prylar från USA men denna var extra krånglig. Avgift på avgift dessutom. Det vanliga, tull, moms, frakt och en avgift som hette "postavgift" till posten på Arlanda. Vad är det? Sedan det bästa: betalningsavgift!!!
Det ska jag börja lägga på mina fakturor. Betalningsavgift tillkommer...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.