Deklaration och administration. Och Google.

Den eviga deklarationen igen. Tycker det var nyss jag gjorde den. Visserligen är det inte jag utan revisorn som gör själva jobbet men det är ändå lika jobbigt varje år. Som bilbesiktningen. Det är också alltid lika jobbigt även om man lämnat den på verkstad för genomgång först.

I övrigt med fingret (det våta) i luften, tycker jag mig märka en förändring vad gäller GBP. Det har ju varit minst sagt trögt men nu tycker jag mig ana en krusning på ytan. Plötsligt dyker det upp frågor från lite varstans. Plötsligt har andra företags kunder börjat se eller höra något och ställa nyfikna frågor. Vilket i sin tur leder till att jag får frågor. Folk som tidigare avfärdat detta börjar kanske känna att det i alla fall kommer en efterfrågan och att när det gäller Google så kan det vara smartast att ta till det gamla ordspråket "if you can´t beat them, join them". För vare sig vi gillar det eller ej så har detta företag ett järngrepp om oss och det snarare hårdnar än lossnar...

Och det börjar skrivas. Här på Marketing worknet: http://marketing-works.net/2013/03/marketing-tips/4-reasons-why-your-business-needs-google-business-photos-2/
Eller denna: http://www.marketingpilgrim.com/2012/12/google-business-photos-now-getting-search-prominence.html
En annan artikel jag fick från en fotograf i Australien hittar jag inte nu förstås. Den förutspådde SEO företagens snara hädanfärd p.g.a. Google.  Allt detta påverkar och om jag ska försöka mig på en spådom så kommer 2013 att bli året då GBP nådde "den hundrade apan".

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.