Solna stads upphandling av fototjänster.

Jag lämnade anbud i kategori 1, porträtt. Ett område där jag själv anser mig som mer eller mindre oduglig, men det fanns inget annat jag kunde lämna anbud på denna gång.
Dock har det ju blivit en hel del porträttjobb genom åren. Alltid som "biprodukt" till något företagsjobb. Men med upphandlingar vet man aldrig, så jag lämnade de tre efterfrågade arbetsproverna. Två fick den högsta poängen man kunde få och den tredje bilden fick den näst högsta... Ingen är mer förvånad än jag. Blev tvåa totalt i upphandlingen så något litet jobb kanske ramlar över på mig med. När jag läser utvärderingen så ser jag dessutom att jag kanske skulle ha kunnat knipa förstaplatsen om jag hade legat lite lägre i pris. Fast å andra sidan så fick vinnaren högsta poäng på alla sina tre bilder...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.