Delins Arkitektkontor ny kund.

Provplåtning av ett kök i går. Ingen ljussättning utan "lätt HDR" i stället. Arkitekten har ju faktiskt ljussatt själv då köket byggdes för att se ut precis så här. Så hade jag riggat ljus hade jag faktiskt förstört upplevelsen. Nu är det fredag och snart helg. På måndag morgon blir det ilfärd till Nikon i Solna. Bytte ut mitt gamla 16-35/4 mot ett 14-24/2,8 i går. Tyvärr blev resultatet det motsatta mot vad jag förväntade mig. Gjorde förstås en kalibrering av autofokusen direkt men den hamnade på gränsen till det möjliga (-20) på bägge husen jag använder (D800 och D800E). Så på måndag morgon blir det inlämning av hela paketet och lånekamera tills de är klara. Ska lämna med 24-70 också så får de mäta in alla kombinationerna. Som tur är ingen plåtning på måndag utan bara möten. Ett av dem kan leda till en rätt stor GBP. Hoppas...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.