Första jobben efter andra semestern.

Blev en industrilokal i Bålsta samt Google Företagsfoto hos Scandinavian Photo på Norr Mälarstrand i Stockholm. (Jag återkommer med den när den passerat Googles kvalitetskontroll).

Nu är det bara att växla upp och jobba. Nästa års semester ska finansieras samt en hel del annat på väg dit. Så ring nu då! Jag kan ta uppdrag...
Kul i alla fall att det blev en industrilokal som första fastighetsuppdrag. Jag kallar mig ju industrifotograf så då ska jag väl plåta sådant i första hand. Kul också att få testa TS24:an på Nikon D800 (de två nedre bilderna). Dock har Nikon gjort ett svårbegripligt misstag med den kombinationen. Spegelhuset på kameran sticker fram så pass långt så att det inte går att shifta helt. Svårt att komma åt inställningsrattarna också. Min lilla åsikt är att de skulle ha gjort D800 som den är nu men D800E utan inbyggd blixt men med ett spegelhus med bytbara mattskivor. Då hade man skilt kamerorna åt lite mer och D800E hade varit alternativet för att slippa de ovanstående problemen. För vad ska man ha för hus till TS objektiven nu då när D3x snart slutar produceras? D4? Skulle inte tro det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.