Efter alla hundratals, eller om det är över tusen..

...lägenheter och hus jag fotograferat, dök det upp en lägenhet jag skulle vilja bo i. Svårt att säga vad det är men planeringen, läget och någon slags obestämd trivsel säger att här skulle jag kunna stanna. Har faktiskt bara hänt två gånger förut. Första gången med lägenheten på Barnängsgatan jag fick mig tilldelad av Konstfack som elevlägnehet för hundra år sedan. Andra gången då vi hittade radhuset jag och min familj bor i. Och nu tredje gången i Vällingby faktiskt!


Kommentarer

  1. Sånt där känner man bara. Jag har en kompis vars hus gör att jag både kan skriva och måla - inspirationsanden bor nog där, helt enkelt. För övrigt längtar jag ständigt hem till huset i Såå, där bodde man bra!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.