Halva veckan snart gjord.

Många mail och telefonsamtal. Mycket administration och plugg också. Har fått de första beställningarna på Google Business Photos, första skarpa jobbet blir i morgon, och då måste alla moment funka. Hoppas det går lite bättre för mig än EM-premiären i fotboll gjorde för landslaget...

Samtidigt droppar fastighetsfotograferingarna in men dem har jag sådan rutin på så de rullar på räls. Den enda riktigt säkra (lilla men säkra) inkomstkälla jag har. Allt annat måste förberedas på olika sätt beroende på vad det är för jobb. Är det fastigheter så tar jag bara den färdigpackade ryggsäcken med rätt prylar och åker. Det enda man behöver tänka på är att ha laddade batterier till kameror och blixtar. Masten och GPS:en bor alltid i firmabilen. iPaden ligger i väskan så att jag alltid kan gå tillbaka till beställningarna och kolla adresser och speciella instruktioner de olika mäklarna kan ha för jobben.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.