Tiden rinner iväg...

En intressant aspekt när man fotograferar fastigheter är att man ibland kan känna tidens gång lika tydligt som om det vore något man kunde ta på. Det har varit så nu i ett par dagar att jag råkat få fastigheter från olika tidsepoker direkt efter varandra. (Se även förra inlägget). I går blev det nästan övertydligt då jag först fotograferade en villa med bakgård/trädgård i ett ganska nytt villaområde och sedan direkt efter en villa som också hade trädgård på baksidan med lite odling, fast från en tid 50-60 år innan den första villan byggdes. Eller området för den delen. Så passerar tiden och om 50 år är det någon annan fastighetsfotograf som fotograferar den villa jag tyckte var modern och ser den som den gamla förfallna. Och den jag ser som gammal och förfallen finns inte ett spår av längre..
Bilderna: Bakgård, kök och köksträdgård i två olika tider. Vilken som är vilken behöver jag nog inte nämna :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.