Tisdag!

Administration. Bokföring, planering, marknadsföring... AD words, som måste ha världens mest värdelösa GUI. Obegripligt. Känns 20 år gammalt. Tycker aldrig att statistiken stämmer. Men det är nog ganska effektivt ändå. Ökar man budgeten så märks det genast i statistiken. Tyvärr är det bara i statistiken och på fakturorna det märks, inte lika mycket i antalet mail eller telefonsamtal. Men något måste man ju göra för att synas. annars blir det inga jobb. Och jag vet att jag fått uppdrag denna väg och att de i sin tur gett flera uppdrag.

I övrigt har jag använt dessa två "hemjobbdagar" också till att titta på en lokal eftersom jag kommer att satsa lite mer helhjärtat på produktfoto nu till vintern. När det är en halvmeter snö är det skönare att gå till lokalen än att skotta fram bilen och kanske åka iväg för att plåta utomhus i snöstormen. Så den första oktober flyttar jag in i en liten men väldigt fin lokal i ett kontorshotell i Vinsta. Tar en kvart att gå och en del av produktfotokunderna håller till i samma område. Industriområde är det dessutom. Jag gillar ju sådana. Vet inte varför men jag har alltid trivts bra i industriområden...

Men tidigt i morgon blir det tillbaka till verkligheten. Kl. 06.00 rullar bilen mot Halmstad och tre dagars plåtande runt om i Halland. VW igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.