Kiruna - Matarengi.

Eller Övertorneå som det heter idag (Matarengi alltså). I går kväll i mörkret landning på Kiruna flygplats och taxi till hotellet. Det blev bara en snabb "sovnatt" och jag glömde att ta en bild av hotellet, som var bra. Room-service. Receptionskillen kom upp med en macka och en öl till mig eftersom det var sent och restauranten hade stängt. En bild (ovan) genom bilfönstret i morse, med Kirunas gruvberg i bakgrunden.
I dag först fotografering på VW och Skoda Kiruna. Därefter avfärd mot Övertorneå och nästa hotell, där jag nu befinner mig. Vägen längs Torne älv är bitvis väldigt vacker. Man har Finland på andra sidan. Nedan några bilder, Torne älv med Finland på den andra sidan. Bilden med ett gult hus föreställer hotellet jag bor på i natt. Sist en "off-season-Övertorneå" tagen precis nedanför hotellet.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.