Regnigt Gävle. Nätkrångel.

När man jobbar så här som jag gör ingår det inte sällan att leverera bilder från uppdragen samma dag. I just det jobbet jag håller på med nu använder vi det kanske inte helt obekanta kommunikationsverktyget Sharepoint. Oftast mycket bra och smidigt men när det inte funkar är det ingen idé att försöka göra något åt det. Man får helt enkelt vänta tills det blir kontorstid och någon administratör kan undersöka vad som gått fel. Som nu, plötsligt funkar inte min inloggning. Jag kan alltså inte leverera utan får lagra bilder tills det funkar igen. Och då, när det gör det kanske man har ett par dagars jobb sparat. Ett par dagar som man i regel inte har. SÅ det får bli ett par nätter istället... Även det en del av det dagliga/nattliga jobbet :-)

Ett par bilder från dagens plåtningar här i Gävle. Orkar jag ska jag gå ner och ta en bild av hotellet senare.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.