Onsdag kväll igen (!).

Jobbar jag bara på onsdagar? Nä, men inbromsningen inför sommaren har börjat. Denna vecka jobbar jag två dagar. Två 15-timmars. Så här var det idag: Upp 05.30. Bil till Mora, frukost i bilen. Det tar några timmar till Mora så jobbet där påbörjades vid tiotiden. En timme senare på väg till nästa jobb som var i Falun. Även det tog ung. en timme. Därefter gasen i botten till Borlänge där dagens sista uppdrag genomfördes.
Sista körningen var sedan till Ludvika för att ta in på ett hotell och jobba med redigering och leveranser. Klart och levererat (tack och lov för bra bredband på hotellet) vid niotiden på kvällen. Anledningen till att jag bor på hotell i Ludvika är att i morgon börjar jobbet i denna stad för att sedan fortsätta i Hedemora. Plåtningarna i dag har ni sett förut så jag slänger in ett par turistbilder här istället. Långbryggan i Rättvik (där jag åt lunch på väg till Falun) och koppargruvan i Falun som råkar ligga ung. 100m. från den VW anläggning jag jobbade med. Koppargruvan besökte jag för övrigt senast på studieresa med Konstfack år 1985. Tiden går...man tror knappt det är sant. Tills man tittar sig i spegeln :-)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.