En vecka hemma.

Denna vecka ska jag jobba på "dagsturavstånd". Alltså inga hotell. Förra veckan avslutades stilenligt med en natt i svit på Bo Pensionat i Vickleby på Öland. Två tredjedelar av min familj kom ner och mötte mig där.
Bo Pensionat är en pärla. Rummet vi fick var dessutom lite kul eftersom det ställts i ordning i TV-programmet "Bygglov". Lite svårt kanske för bygglovsfolket att jobba i en miljö som helt domineras av Carl Malmsten (hans skola Capellagården ligger granne med Bo) men de lyckades rätt bra. Fast många av elevhemmens rum är så överlägsna i sin Malmstendesign så "bygglovstilen" kan nästan kännas lite billig... Det senare vet jag eftersom jag bodde ett år i Vickleby för 25 år sedan då jag var croquismagister på Capella.

Nu skulle jag inte ha mer bilbilder men jag smyger med en från Uppsala idag. Det är två gamla SKODA. Och byggnaden är förstås Bo Pensionat i Vickleby.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.