Måndag kväll efter fem plåtningar som blev fyra.

Första jobbet i morse var i Täby. 9.30. Jag vet ju hur det är att ta sig genom Hjulstakorset och ut på E18 den tiden på dygnet så jag stack redan 8.15 med tanke på snövädret (kom minst en decimeter i natt igen) och bristen på plogning. Tvärnit. Det tog 45 min. att komma upp till E18. Vad är det, tre-fyra kilometer? Därefter 50km/h på E18... Uselt före. Ingen sikt. Hetstrafik...
Nästa jobb skulle vara i Upplands Bro. Det fick jag ställa in. Hade två andra plåtningar också i Bro men den första hann jag helt enkelt inte till.
Avslutning på dagen en plåtning i Kungsängen. Då hade det klarnat upp och blev förstås fint lagom till hemfärd.

En typisk dag i rollen som fastighetsfotograf :-) Pulsa i snö över stövlarna med masten (8 m. högt stativ) och en snötäckt kamera. Komma in i hus och lägenheter man aldrig annars skulle få se. Besöka platser man inte trodde fanns, fast det räknat i kilometer är nära hem. Träffa människor och husdjur av alla sorter. Avverka alla sunkiga förortsfik och "dagens hak" man annars aldrig skulle gå in på...
Avgör själv om det är ett jobb man kan längta till. I min värld är det det i alla fall. Fast mer på sommaren än på vintern.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.