Snö.

Om en timme ung. ska jag ge mig iväg till Kista för dagens första fotografering. Tar jag mig dit överhuvudtaget så är det halva segern eftersom det kommit lite snö i natt. Snöröjning är inte Stockholms bästa gren. Varje natt mellan onsdag och torsdag är det parkeringsförbud här på gatan utanför huset för att snöröjningen ska komma fram, varje torsdagsmorgon vaknar man och skottar sig ut för att sedan skotta fram och hämta bilen där man lyckats gömma undan den för att snöröjningen skulle komma fram under natten. Jag vet inte var de kommer fram på nätterna men inte är det här i alla fall. Snöröjning i Stockholm verkar vara något som i bästa fall bedrivs på kontorstid. Bussar slutar gå, tunnelbanan står stilla, pendeltågen blir inställda... Men så har vi också ett eget väder: "snökaos", som i andra landsändar brukar kallas måttligt snöfall =D

Kommentarer

  1. Skickar en hälsning från en måttligt snöig stad. I natt har det kommit ytterligare ett par decimeter på de redan befintliga halvmeterstäcket. Gräv upp den där stan och flytta hit den så kan det ju bli ändring. Kan man flytta Kiruna så...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Additiv och Subtraktiv färg.